Thursday, July 15, 2010

1 Malaysia # 6

Naik lagi...Setiap kali harga barang asas naik..justification yang diberi oleh kerajaan 1 Malaysia ialah kerajaan kena mengurangkan subsidi kepada rakyat. Harga di Malaysia lebih rendah dari harga negara jiran. Rakyat kena bersyukur atas pengorbanan kerajaan. Kenaikan tidak membebankan rakyat. And so on cliche words berkumandang on and on di kaca2 tv....speaker radio...kertas2 koran.

Kerajaan mengalami kerugian akibat di landa kegawatan ekonomi SAMA seperti negara2 lain. Tetapi yang menjadi tanda tanya...ada shj PRK (Pilihan Raya Kecil)...ada aje janji dan gula2 yang diberikan kpd masyarakat setempat. Atau mungkin 'subsidi' ini dikurangkan utk mengurangkan beban akibat PRK yang terdahulu.....?

Come on la bai...jangan sampai masyarakat naik muak kembali dgn parti yang memerintah. Masyarakat bukan menerima sangat parti2 pembangkang nih...but people are not stupid nor ignorant anymore. Yeass pakatan pembangkang tidak dpt memenuhi janji2 manis madu nya apabila menang di PRU lepas....namun jangan lupa....kalau tidak ada bezanya antara parti yg memerintah skrg dgn PR (pakatan rosak) tsunami boleh berlaku lagi.

Walaupun di media massa utama keretakan di dlm pembangkang di war2 kan....kekecohan di pejabat mb Selangor....isu kecurian pasir...apa jadi yea pada isu penggunaan kalimah Allah dulu..? Isu Lina Joy....? Isu kanak2 hilang...? Isu budak keluar awal pagi mati ditembak...? Isu kanak2 mati dipijak..? Isu gereja dibakar...? Isu tanah di cameron highland...?

Malaysian Malaysian....memang mudah utk membuat kan kome semus lupa...bagi bola sebijik...naik kan barang bbrp sen... terus semua perhatian beralih. Takde ke ahli parlimen atau Adun mana2 yang akan meninggal dlm masa terdekat nih...? Boleh tgk sama ada kerajaan ada duit utk di spend atau tidak...?

No comments: