Thursday, October 21, 2010

Cendekiawan

'Fakta2' yang menarik cendekiawan mengenai isu kawalan keselamatan di Taman Bata Merah.

Kita guna aje post guard di main entrance,knp nak buat di semua presint

Yea tak yea jugak...kami tak pernah terfikir pun tuan cendekiawan.

Dia still akan kira per hour walau sebesar mana kawasan tuh.

Round 10 rumah RM4/jam...Round 100 rumah pun RM4/jam...round satu bandar pun RM4/jam


Kita akan tolak gaji dia jika guard tiada.

Satu penemuan kaedah terbaru pada tahun 2010,patut dapat Nobel Prize nih orang yg menyarankan kaedah nih sbb memang ini la kali pertama kita dengar mengenai pemotongan gaji.

Why not kita buat sistem anjal...RM10,000 penduduk bahagi dengan 500 baru sorang RM20

Saya hanya saran kan sistem anjal nih,memang terbukti bagus,saya bukan AJK...bukan kerja saya semua nih...you all buat la saya cuma pencetus idea aje. Saya takde masa nak buat kerja2 macam nih.

Semua guard 'papat'....Is-Ham papat...Delta Force papat...guard Alam Budiman papat

Saya tak tahu dan tak kenal mana2 syarikat keselamatan, mana saya nak cari. Kalau ada meeting jangan la buat pukul 9.30 malam, itu waktu saya tidur. Saya sleepwalking sebab tuh saya 'tak nampak' guard round pada pukul 12 t/mlm...2 pagi...saya tunggu dalam mimpi.

Kita nak tukar sekarang...jangan tunggu 2,3 bulan...tukar sekarang.

Nampak nya keje2 menukar syarikat keselamatan nih bukan keje seminggu dua,kami minta tempoh dilanjut kan untuk memberi masa kami membuat kerja2 ni. Jadi due dat dilanjut kan seminggu lagi.

Bukan semua yang tak bayar tuh tak nak bayar,mereka TAK TAHU nak bayar pada siapa dan Di mana...

Oooo ye ke...time majlis raya...tahu pulak yea nak cari info...sampai pulak info...tahu pulak nak call hotline bertanya kan majlis mula pukul brp...tahu pulak angkat 2,3 family menghadiri majlis keraian....bab2 nak kena bayar utk orang kawal RUMAH SENDIRI terus 'brain-freeze'...

Macam mana AJK buat keje...? Benda yg simple pun jadi susah...? Bukan buat apa sangan pun..

Mengikut pengalaman saya yang sudah duduk 1 tahun lebih di rumah bata merah nih, kalau sudah ada jawatankuasa kerja...maknanya ini sahajalah orang yang akan menbuat kerja WALAUPUN ramai yang sanggup membantu (Ooooooo ye ker....)

No comments: