Sunday, June 13, 2010

Piala...


Sekarang demam piala dunia melanda satu dunia....selamat tinggal Gaza..selamat tinggal Rachel Corrie....selamat tinggal boikot...lepas piala dunia nih kita sambung balik. Piala dunia sekali dalam 4 tahun...Gaza will still be like that in a month time...nothing will change..!! Ramai yang bersengkang mata untuk menonton perlawanan yang berlangsung pada tengah malam dan awal pagi..tengok re run takde 'kick'.....mesti tahu update apabila ada kawan2 borak pasal game malam tadi..kalau tak tahu memang ko duk dalam gua la bai...sampai begitu hebat kedatangan piala dunia disambut diserata dunia termasuk la di 1 malaysia.

Sambutan kedatangan Ramadhan Al Mubarak pun rasanya tidak sehebat ini...memang ada yang berjaga sampai ke malam untuk beribadah tapi adakah seramai orang yang menonton perlawanan bola itu di serata tempat di Malaysia...? Wallahualam...Gue bukan anti bola atau anti sport bro..cuma kekadang bila minat tuh terlebih2...rasa rimas la jugak dengan golongan nih....ada jugak yg minat nya kurang tapi terpaksa minat sebab nak kan sense of belonging among the group.

Tapi setakat itu aje la 1 malaysian boleh achieve....susah nak compete dengan football fans from other countries yang sanggup travel to other countries just to support their team. Yeapp..if u're really a hardcore fan..sah2 sanggup bergolok bergadai for ur team right...? I don't think so mate... ber-rally untuk menegakkan hukum Tuhan pun payah....Sometime kalau kita channel kan minat dan hobi dan kesanggupan kita untuk sesuatu benda yang positive...i think it's ok as long as it doesn't turn into a cult or addictive....is it..? What ever it is to all footbal fans...don't forget to brush your teeth before going to work and don't neglect your young....

No comments: