Wednesday, February 24, 2010

Safety


Kadang2 terpikir jugak...kalau la apa yang diperlihat kan dalam filem2...anak2 kita boleh menjadi 'powerful' bila perlu....menjadi 'something else' bila terdesak. Bila ada aje benda tak kena terus mata jadi hitam..keluar taring....
Tapi itu hanyalah khayalan semata2, sekali pikir...tak apalah kalau anak tak comel...tak cute...or even tak lawa....pada pandangan orang lain...nanti bila dia dah besar dan boleh jaga diri sendiri pandai la dia 'groom' diri sendiri.

Di mana silap nya sampai kan kanak2 dan budak kecil boleh menjadi tidak selamat....apa faktor penyumbang yang menjadikan manusia berhati iblis...bertuhan kan nafsu...ber-akal kan binatang..??

Adakah manusia2 ini tidak pernah diberi pendidikan..? Atau cuma pergi sekolah...Tidak ada keluarga...adik kakak abang atau paling tidak wanita yang mengandungkan dia yang bergelar ibu....atau pada dia keluarganya sahaja manusia keluarga orang lain semuanya 'barang mainan'....ataupun terpengaruh dengan bahan2 lucah yang 'tidak lucah'..child pornography...snuff...etc...

Ataupun lambakan PATI di Malaysia ini telah membawa masuk satu budaya 'celaka' yang telah mewarnai 1 Malaysia ini sehingga ke akar umbi..?

Atau pemerintah sangat sibuk untuk megekal kan kerusi masing2 sehingga terlupa atau buat2 lupa yang Kuala Lumpur telah menjadi sarang pendatang asing....sarang pelacuran....sarang mak nyah...sarang lesbigay....dari sini la benda2 durjana ini berbunga....berputik...berbuah...dan merebak....
Berjuta wang rakyat dihabiskan untuk program 1Malaysia....secara ikhlasnya saya sendiri pun kurang jelas dengan istilah 1Malysia ini.....ada berapa Malaysia semuanya...?
Itu cerita lain....

Sekarang nih kes Nurin tak settle...Syarlinie tak settle...even kes Norita pun tak settle...memang betul pihak Polis telah membuat siasatan sedaya upaya...tapi adakah kes2 ini akan terus 'tak settle' sampai bila2...? Berapa banyak lagikah 'kes tak settle' yang akan kita baca di akhbar atau media massa...?
Stop creating publicity for the next PRU....and focus to RAKYAT DIDAHULUKAN....
The other party..STOP defending your 'bad apple' and do what you supose to do regardless of ur 'pakatan' may say.

No comments: