Wednesday, April 7, 2010

BN pilih MIC....?

Mungkin PM tengok dari sudut lain, mengapa calon dari parti yang tidak diterima dalam PRU yang lepas dicalonkan semula untuk pilihanraya kecil Hulu Selangor. Namun sekiranya kita terbalikkan keadaan berikut....kawasan pilihanraya kecil mempunyai majoriti pengundi india atau cina dan calon dari UMNO yang sudah kalah dalam PRU yang lepas dicalon kan semual di kwasan berikut.....adakah parti2 komponen lain akan terus menyokong supaya calon UMNO dikekal kan...?
Yea betul...itu kerusi untuk MIC....tapi kenapa presiden nya masih tak reti2 nak letak jawatan sedangkan Ong Ka Ting dari MCA pun turun selepas kekalahan teruk dalam PRU yang sudah...even Pak Lah pun mencari ganti....namun presiden MIC masih dalam 'denial'....kaum india masih memerlukan nya lagi. Presiden MIC sendiri kalah di kawasan yang diwakilinya.....bukan kah itu dah 'clear' sign yang MIC ditolak oleh kaum nya sendiri....dan apakah yang membuatkan pemimpin BN fikir yang calon MIC akan diterima kaum lain walaupun dia mewakili BN....?? Adakah kaum india menolak MIC atau menolak Samy Vellu....? Sekiranya orang india menolak Samy Vellu...meaning Samy punya resignation is long over due....wahai Samy....kaya dah melebihi Ananda Krishnan....tempoh berkuasa dah melebihi Lee Kuan Yew....takkan nak pegang jawatan presiden dan nak 'turun'kan kepada anak lelakinya....??
Sekiranya BN kalah dalam pilihanraya kecil hujung bulan ni....salah pemimpin BN pun ada salah pemimpin MIC pun ada....salah pemimpin BN kerana meletakkan calon dari parti yang ditolak....salah pemimpin MIC kerana tidak mengusahakan 110% sokongan dari kaum india dan cina....bagaimana dengan kaum Melayu...? Sekiranya calon dari UMNO diletakkan di kawasan Hulu Selangor...sudah pasti majoriti kaum Melayu akan menyokong BN...mungkin kebanyakan orang Melayu tengah tunggu calon dari PKR....

Kita tunggu dan lihat.....

No comments: